Hoppa till innehåll

Ang. babymassage

28 september 2010

Det var som sagt det enda jag kunde tänka mig gå på med E. Första gången var lite sisådär. Hon var väldigt spänd och grät en del på slutet. Men jag tänkte att det är säkert för att det är första gången. Masserade lite hemma också så att hon skulle vänja sig till nästa gång.

Men nästa gång.. Ja, nästa gång såg min bebis ut såhär:

Jag tror inte att hon gillar massage. Antingen det eller så gillar hon inte andra bebisar. Hon var helt hysterisk den stackars ungen. Det blev ju liksom så hiiiiimla trevligt för de andra mammorna som hade kommit dit för att ha en mysig stund med sin bebis. Kuuul när en ungen panikskriker så att hon knappt får luft.

Så fort vi lämnade rummet blev hon tyst. Farmor var hemma och passade pojkarna och när vi öpnnade dörren och gick in i huset sken E upp som en liten sol. HALLÅ? Vad hände liksom? Funderar starkt på att stanna inne med henne forever.

From → Trean

2 kommentarer
  1. Jag gick på babymassage med Ludvig, och kan säga så här. Han GALLSKREK ungefär 90% av hela kursen och blev alltså buren av mig mest hela tiden. De övriga 10% ägnade han sig åt att kissa ner mig och annat i närheten eller med att snurra runt eftersom han började vända sig så tidigt. Undrar om de verkligen gillar att bli masserade eller om det bara är snack. Jag är mest glad för att jag inte betalade iaf eftersom det var på bvc.

    • Haha, E har kissat ner mig bägge gångerna (när hon inte skrek). Funderar starkt på att fortsätta själv hemma istället. Det är ju mest man själv som är i behov av att träffa folk, inte bebin.

Lämna en kommentar